środa, 5 stycznia 2011

Siła perswazji

Reklama to informacja , komuniakt perswazyjny , który ma nas nakłonić do nabycia czegoś, do przyjęcia pewnej postawy (reklamy społeczne, polityczne).Reklamy stanowią znaczy procent czasu programów telewizyjnych.Część widzów lubi na nie patrzeć część tego nie znosi , ale każdemu zostawiają pewien ślad w pamięci.Każda reklama podaje nazwę, a w telewizji pokazuje też wygląd reklamowanego produktu, bardzo rzadko jednak zachęca do kupna wprost. Nadawca nie mówi: "kup to a to", ale apel ten wyraża w sposób bardziej skomplikowany.Przybiera różne formy poza telewizyjnymi są spoty radiowe, plakaty etc etc.
Można powiedzieć ,że są źródłem sukcesu.Ale czy zawsze mówimy tutaj o sukcesie?Ostatnio wydaje mi się , szczególnie jeśli chodzi o reklamy telewizyjne ,że przybierają one zupełnie nową formę i głównym ich celem jest namówienie widza by czegoś NIE kupili.Co więcej moją osobą nakłaniają do tego żeby wyłączyć telewizor bo na to nie da sie patrzeć i nie da się słuchać.Swojego bloga chciałabym poświęcić właśnie reklamom .Tym które do mnie przemawiają, bawią, wzruszają  ale i tym , które doprowadzają mnie do szału, naruszają moją inteligencję oraz poczucie dobrego smaku.

2 komentarze:

  1. Reklamy przerywające dobry film to jest to ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Stają się coraz bardziej agresywne, dlatego bo odbiorca staje się coraz bardzie odporny. Ale nie neguję konieczności ich istnienia. Są potrzebne, w innym wypadku jak wybrałbym produkt z dziedziny o której nie mam zupełnie pojęcia, a zależałoby mi na dobrym jakościowo?

    OdpowiedzUsuń